MODUŁ DO AUTOMATYCZNEGO PLANOWANIA AKCJI PROMOCYJNYCH
-
znaczące ilości promocji w ogólnym wyniku firmy
-
przy stosowaniu przez firmę w miarę ustandaryzowanych i powtarzalnych instrumentów promocyjnych (gazetki, regały, reklamy w mediach, itp.)
-
przy dużej ilości SKU podlegających promocjom.
Te sytuacje wymagają znalezienia sposobów na jeszcze lepsze i bardziej efektywne planowanie każdej następnej promocji - w tym celu REMIRA zaprogramowała LM promo+.
CELE
-
Bardzo dobra dostępność artykułów promowanych w POS
-
Zminimalizowanie ilości pozostałych po zakończeniu promocji
-
Wysoki stopień automatyzacji
-
Lepsza prognoza dostawców dla towarów promocyjnych
-
System wczesnego ostrzegania o napotkanych problemach w łańcuchu dostaw artykułów promocyjnych
OPIS DZIAŁANIA - [kliknij]
LM promo+ posiada mechanizm budowy specjalnej wielowymiarowej macierzy, do której zbierane są wszystkie informacje o odbytych wcześniej promocjach. Informacje te dotyczą między innymi: artykułów, grup towarowych, miejsc, cen, rodzajów promocji, typów i powtarzalnych cech dodatkowych.
1) Na bazie tych typów informacji w macierzy budowany jest szereg grup i podgrup informacyjnych,
2) Następnie, tworzony jest specjalny (indywidualnie dobierany dla danej firmy) algorytm postępowania prognozowania kolejnych promocji.
3) System szukając odpowiedniej ilości informacji bazowych przechodzi poprzez poszczególne części tej macierzy i znajdując określone cechy wspólne prognozuje przebieg promocji przyszłej. Oprócz tego moduł tworzy Uplift z poziomu danego SKU lub z poziomu grupy towarowej dla zadanych miejsc promocji.
4) W kroku ostatnim moduł proponuje odpowiednie do tego stanu prognozy uzupełnienia zapasów, uwzględniając przy tym czas jej rozpoczęcia w danym miejscu. Stosowana jest tutaj jedna z dwóch możliwości, tzn. wykorzystanie opcji rezerwacji lub odpowiednie użycie wskaźników zapasu bezpiecznego.