Koronawirus: 7 wskazówek na przeciwdziałanie wąskim gardłom w handlu dalekowschodnim

Wpływ COVID-19 na logistykę i globalne łańcuchy dostaw jest ogromny. Szczególnie w przypadku dostaw z Azji występują obecnie wąskie gardła mocy przerobowych, ponieważ popyt jest tam bardzo wysoki, a moce produkcyjne są ogromnie przeciążone. Obecnie prawie niemożliwe wydaje się zamawianie przesyłek przed Chińskim Nowym Rokiem, ponieważ w transporcie kontenerowym brakuje zdolności przewozowych. Jak firmy mogą temu przeciwdziałać? Jaką rolę odgrywa cyfryzacja i przejrzystość w globalnych łańcuchach dostaw?


Zebraliśmy 7 wskazówek, które mogą pomóc dotkniętym firmom:

  1. Profesjonalne planowanie sprzedaży: planowanie sprzedaży pomaga już teraz zamawiać prawidłowe ilości i odpowiednio rezerwować kontenery. Systemy oprogramowania, które w swoich obliczeniach uwzględniają wszystkie dostępne informacje rynkowe, są tutaj decydującym czynnikiem konkurencyjności.
  2. Prognozy: Ogólnie rzecz biorąc, prognozy dotyczące zamówień są ważną częścią planowania sprzedaży. Zwłaszcza w przypadku pandemii Corony nieuniknione jest obliczanie prognoz dla zamówień za pomocą specjalistycznego oprogramowania, które w sposób wiarygodny uwzględnia w swoich obliczeniach wszystkie istotne czynniki, takie jak czas dostawy, warunki u dostawców i aktualne wpływy rynkowe.
  3. Rozwiązanie w zakresie łańcucha dostaw: Rozwiązanie w zakresie łańcucha dostaw może pomóc przedsiębiorstwom w wyborze optymalnych dostawców, a tym samym zwiększyć ich konkurencyjność.
  4. Optymalizacja kontenerów: Istniejące pojemności kontenerów powinny być wykorzystywane w najlepszy możliwy sposób. W obecnej sytuacji, odpowiednie oprogramowanie może być bardzo pomocne. Zamówienia od różnych dostawców mogą być łączone w jednym kontenerze.
  5. Narzędzia programowe: Przejrzystość i zaangażowanie są najważniejsze w każdym łańcuchu dostaw – w czasach Corony bardziej niż kiedykolwiek. Narzędzia programowe do digitalizacji w łańcuchu dostaw dostarczają klientowi informacji o zamówieniach, ich aktualnym stanie oraz wszystkich innych informacji istotnych dla odbioru towaru.
  6. Komunikacja z dostawcami: Komunikacja cyfrowa z dostawcami towarów i dostawcami usług logistycznych staje się jeszcze ważniejsza. Wspólna platforma jest najlepszą podstawą do szybkiej, bezbłędnej i nieskomplikowanej komunikacji.
  7. Proces dostaw towarów przychodzących: Firmy mogą odegrać rolę w optymalizacji zaangażowanych łańcuchów dostaw. Można na przykład wpływać na proces odbioru towarów, ponieważ można tu wykorzystać specjalistyczne narzędzia do przyspieszenia komunikacji z dostawcami i przynajmniej częściowego nadrobienia straconego czasu z powodu braków kontenerów.

Nawet w czasach światowego kryzysu firmy nie muszą rezygnować z powodu nadszarpniętych łańcuchów dostaw. Dzięki możliwościom cyfryzacji i różnym narzędziom programowym można przeciwdziałać jej skutkom. W ten sposób można również zarządzać wąskimi gardłami logistycznymi w azjatyckich łańcuchach dostaw. Liczy się bardzo dobre zarządzanie łańcuchem dostaw, które jest w stanie sprostać międzynarodowym wyzwaniom.

Oprogramowanie REMIRA dla optymalnego łańcucha dostaw

Jako wieloletni dostawca oprogramowania wspieranego przez sztuczną inteligencję i gotowego do pracy w chmurze, wspieramy Państwa w całym łańcuchu dostaw. Niezależnie od tego, czy chodzi o planowanie, zakupy, produkcję, transport czy magazynowanie, nasze wiodące w branży rozwiązania pomagają w optymalizacji łańcucha dostaw i tworzeniu wartości.

Czy interesują Państwa sposoby na usprawnienie procesu zamówień, czy szukają Państwo odpowiedniego oprogramowania dla swojej firmy?

Jesteśmy tu, aby pomóc znaleźć najlepsze rozwiązanie. Prosimy o kontakt z naszym przedstawicielem w Polsce – firma MICRO-SUN Marek Rakowski pomoże Państwu zapoznać się z naszą ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *